سئو و بهینه سازی سایت
نوشته شده توسط : ساحل

سئو و بهینه سازی سایت، یک فرآیند زمانبر و پیوسته است. پروسه سئو با تحلیل و رسیدگی واژه ها کلیدی و آنالیز رقبا ابتدا می شود. در این فرآیند با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی، محتوای سئو محور، برپایی بک لینک در سایت های معتبر و... شدامد و بازدید سایت افزایش خواهد یافت. تمام سایت های طراحی شده بدست "وب 24" به چهره اختصاصی بهینه سازی شده برای گوگل طراحی می شوند و نکات زیاد مهم طراحی سایت که در سئو کارایی یادگیری اصول SEO

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

سئو چیست؟
سئو سایت که کلمه پارسی عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در شفا وضعیت سایت شما کارایی می گذارند را به دو بخش می تاب بخش کرد: عوامل درونی و عوامل خارجی. سئو سایت اغلب بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با شفا ساختار تارنما و در ضمن قالب آن سعی می کند چگونگی سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد. به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو عبارتند از: شیوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، روش طراحی قالب، نحوه پیمان اخذ درونمایه در صفحه و...) و محتوای سایت. فلذا هیچ کارآزموده سئوی سایتی نمی تواند به انفرادی باعث درمان چگونگی سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت پسندیده و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید بیچارگی دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل). به طور خلاصه SEO یعنی از میان بردن دشواری ها کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای پسندیده در آن برای درمان چگونگی رتبه سایت شما در گوگل و توسط آوردن واژه ها کلیدی پسندیده در زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که بیننده شما آنها را جستجو می کند)، فرآوری محتوای مناسب و شفا تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود. فلذا سئو سایت، فرآیندی است که به تمام رویدادها روی سایت پیوسته است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این جستار تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما خواهد داشت.

بهترین تعریف برای سئو سایت چیست؟
سئو SEO (بخوانید : اِس ای اُو) یک دانش مدرن با زیرشاخه های فراوان برای بهینه سازی سایت برای کسب نتایج پسندیده از موتورهای جستجو است. به عنوان مرجع می توانیم نگاهی به تعریف ارائه شده توسط سایت معتبر searchenginejournal بیاندازیم:


The process of optimizing a website – as well as all the content on that website – so it will appear in prominent positions in the organic results of search engines. SEO requires an understanding of how search engines work, what people search for (i.e., keywords and keyphrases), and why people search (intent). Successful SEO makes a site appealing to users and search engines. It is a combination of technical (on-page SEO) and marketing (off-page SEO).

 

به پروسه بهینه سازی سایت، به صورتی که بتواند در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو (از جمله گوگل) رتبه پیدا کند، سئو گفته می شود. سایتی که سئو موفقی داشته باشد هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو محبوبیت دارد. سئو گردآور ای از عوامل تکنیکی که در درون و ساختار سایت سپریدن می شود (on-page SEO) و بخش های لینک سازی و بازاریابی سایت در اینترنت و شبکه های اجتماعی (off-page SEO ) است.

مزایای سئو

مزایای سئو چیست؟
بیش از 80% بازدید اینترنت از راه موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین سوژه کافیست لغایت توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خویش جلب کند. ولی مهمترین برتری سئو seo یا بهینه سازی سایت هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با به کارگیری تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به تعقیب خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این کسان را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خویش کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ طریق بازاریابی اینترنتی دیگری لغایت این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه در سئو اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را اتمام دهید و سرمایه گذاری که در گویه سئو سایت خویش اتمام می دهید، مراجعت سرمایه قابل توجهی نسبت به سایر شیوه های بازاریابی اینترنتی و سنتی خواهد داشت، فلذا اگر به پیگیری توسعه کسب و کار خود هستید، نخستین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در مقوله سئو تارنما خویش است. هنری فورد در باره اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مثل متوقف کردن ساعت برای صرفه جویی در وقت است.

اهمیت سئو و بهینه سازی سایت - چرا سئو مهم است؟
شاید شما هم همانند هزاران سوداگری فقط به علت مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بی‌راه هم نرفته‌اید؛ زیرا بی‌تردید، سئو قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را درمان می‌بخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. بعضی صاحبان کسب و کارها به غلط انگاشت می‌کنند سئو پیشه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ ولی حقیقت آن است که سئو به سایز کمپانی ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت کارایی علت های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی بنیادی شماست.

1. جستجوی ارگانیک، اصلی ترین منبع شدامد سایت شماست:

جستجوی ارگانیک سایت، دسته بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها را به خود وابستگی می‌دهد و از برتری های رقابتی مهم در مساوی سایر کسب و کارها به آمار می‌رود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا همکاری کاربران منجر می‌شود. همان‌طور که بازاریابان می‌دانند، گوگل دسته بسیار کبیر و قابل‌توجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در مساوی رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و... در اختیار دارد. این شماره به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر گیتی کمینه معاش یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، دوست داشتنی ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو چیره دست و سایتی بی نقص، شما را به احد از منابع قابل اعتماد و دوست داشتنی گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.

2. سئو مایه ایجاد اطمینان و credinility می‌شود:

هدف پایانی سئو و بهینه سازی سایت، برپایی سایتی با پهنه قوی، طراحی زیبا و بدون نقص است که تجربه کاربری بی اندازه ای پدید آورد و از طریق جستجو به راحتی قابل دستیابی باشد. موتورهای جستجوگر از دسته گوگل معیارهای متعددی برای امتیازدهی به گستره نیرومند سایت دارند، از دسته : بک لینک‌های باکیفیت؛ روش‌های machine learning، بهینه سازی صفحات داخلی سایت و محتوا. از یاد مبرید که ساخت برندی قابل‌اعتماد، به تلاش، صبوری و تعهد و تضمین کیفیت احتیاج دارد. مشتری‌ها اصولا بی‌دلیل به یک محصول اعتماد نمی‌کنند. بنابراین خدمات سئو چیره دست را در کناره ارتقای کیفیت محصول، به چهره موازی قبل ببرید.

3. سئو خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است:

اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف نماییم که رشد ارگانیک، آرزوی همگی کسب و کارهاست؛ ولی شرکت‌های مطرح همانند آمازون، از همان نخست رشد ارگانیک نداشته‌اند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، جایگاه کنونی را به دست آورده‌اند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از راه فیدبک‌های کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهم‌ترین عوامل امتیازدهی به سایت ها پیمان دیتا است. برای نمونه بس است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پذیرش مطلوب کاربر را به او می‌دهد و کاربر با خواستن SERP بهترین لینک را انتخاب می‌کند و وارد سایت می‌شود. در واقع قصد اصلی گوگل از پافشاری بر بهینه سازی سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه می‌خواهند، دست یابند.

 

برای مطالعه مقالات آموزشی منتشر شده بدست وب24 به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید.

 

 

سئو سایت بدست وب24

 


4. سئوی Local به معنی افزایش مشارکت، ترافیک و نرخ تبدیل است:

به انگیزه افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا بی گمان زیادی کامیابی شرکت های کوچک و میانه را تعیین می‌کند. سئو محلی بهینه سازی سایت برای محدوده ای خاص مشابه شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحت‌تری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد می‌کنند و شما را یک گام به معامله نزدیک‌تر می‌سازند.
متخصصان حرفه ای سئو، این شغل را با بهینه کردن محتوای سایت برای بیننده محلی، استفاده از عکس ها آشنا و نقل قول‌های رایج آن بخش، اتمام می‌دهند. تاسیس شبکه‌های اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط، یکتا از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و در سایر سایت‌ها مانند Yelp، Home Advisor کارایی زیادی دارد.

5. سئو در چرخه خرید کارایی دارد:

بی‌تردید از مهم‌ترین مزایای اینترنت از دیدگاه مشتریان، امکان تحقیق و رسیدگی است. پس بهره‌گیری هوشمندانه صاحبان کسب و کارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسه‌کننده و مطمئن، به برنده شدن شما دامن می‌زند. پیمان دادن علامت بازرگانی برند در مکان‌های مرتبط، از این قبیل اقدامات است. این گونه تبلیغات اثربخشی خویش را بیش از همه در سئو محلی نشان می‌دهد.

6. روش های سئو همش به‌روز می‌شود:

یکی از مهم‌ترین تکنیک های سئو این است که مقاوم نیست و همواره از معیارهای مختلفی کارایی می‌پذیرد؛ بنابراین صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها باید اقدامات سئو سایت را همواره ارزیابی کنند. از خاطر مبرید حال که که دنیای جستجو در گزین کردن گوگل قرار دارد، قواعد بازی را به صورت مستمر تغییر می‌دهد؛ فلذا بازبینی پیوسته برای چشم وهمچشمی کارساز را فراموش نکنید. دگرگونی ها عمده در الگوریتم های بازدید از سایت و فروش را همش بررسی کنید. همه می‌دانیم که گوگل سالانه الگوریتم های خویش را تغییر می‌دهد و در چهره غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست می‌دهید.

7. داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک درست محیط وب است:

محیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب می‌شود. حفظ رتبه خوب سئو با فهم پیرامون جهانی وب، یگانگی دارد؛ بدین صورت که با آگاه بودن از تاکتیک‌های شرکت‌های تجاری و رقبای محلی، می‌توانید خدمات seo را به‌روز و بهینه‌تر اجرا کنید.

8. سئو نسبتا ارزان است:

هیچ‌کس منکر هزینه‌های سئو برای شفا طراحی سایت، تولید محتوا و بهبود تجربه کاربری نیست؛ اما سئو به نسبت بازده بلندمدتش، به‌صرفه است. در راستی می طاقت گفت سئو خرج نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و مشابه بیشتر پدیده‌های موجود در عالم، هرچه به آن توجه بیشتری کنید، پیشرفت اکثریت خواهد کرد.

9. سئو یک استراتژی بلندمدت است:

سئو و بهینه سازی سایت در همان سنه نخست تاثیرات مثبتی خواهد داشت که الی سال‌ها استوار می‌ماند؛ اما با ترقی و رشد بازار، باید دگرگونی ها بازار را از نزدیک تعقیب کنید. هرچه زمان و دقت بیشتری صرف سئو سایت شود، وضعیت سوداگری شما در بازار بهتر خواهد بود.

10. سئو قابل‌ اندازه‌گیری است:

اندازه‌گیری خدمات seo با استفاده از ابزارهای مختلفی که به کارگیری اغلب آن‌ها مجانی است، مثل گوگل وبمستر تولز، انجام‌شدنی است؛ ولی آنچه شما را به مراجعه به کارآزموده سئو نیازمند می‌کند، پیدا کردن یکدلی است. هیچ ابزاری نمی‌تواند با قطعیت به شما اعلام کند که کلمات کلیدی در افزایش نرخ کلیک سایت نقش بیشتری داشته اند یا اصلاح تجربه کاربری. تحلیل هایی که ابزارهای سئو در اختیار شما پیمان می‌دهند، ارزشمند خواهند بود، چنانچه بستگی عوامل مختلف را با همدیگر کشف کنید.
معمولا صاحبان کسب و کارها و مدیران سایت‌ها اخ دارند بدانند کجا پیمان گرفته‌اند، چگونه به اینجا رسیده‌اند و با در پیش دریافت چه رویکردی به جایگاه بهتری دست پیدا خواهند کرد؛ اما هیچ رهسپار جز تجربه و کمک اخذ از مشاوران هستی ندارد.

11. سئو فرصت‌های جدید برپایی می‌کند:

سئو چیره دست سایت نه فقط مایه کشف و ارتقای کسب و کار می‌شود، بلکه فرصت های ویژه‌ای برای درخشش برند فراهم می‌کند. هرچه نام بازرگانی شما بهتر تبلیغ و شناسانده شود، فرصت های اکثریت برای رشد خواهید داشت. اجرای چیره دست سئو سایت، شما را متوجه این قابلیت خواهد کرد.

12. اگر در صفحه نخست نتایج جستجو گوگل نیستید، باخته‌اید:

این موضوع یک راز یا واقعیتی نیست که گوگل از شما مخفی کرده باشد. مطالعه‌ای که به تازگی انجام گرفته است، اثر می‌دهد معمولا سه نتیجه اول صفحه جستجو گوگل، کم و بیش به ۴۰ درصد نرخ کلیک را به خود وابستگی می‌دهند و تقریبا به ۳۰ درصد از لینک های صفحه نخست و دوم گوگل هیچ کلیکی اخذ نمی‌کنند. فلذا فراموش نکنید که اگر در نتایج صفحه اول گوگل نیستید، یعنی دیده نمی‌شوید و باید به پیگیری راه‌حل بگردید.

 

بیشتر بخوانید : چگونه به صفحه نخست گوگل برسیم؟

 

سئو چیست


جهت گرفتن مشاوره سئو حرفه ای با کارشناسان وب24 تماس بگیرید.

 

تقسیم بندی سئو از لحاظ گونه تکاپو و شیوه کاری
یکی از عواملی که در زمان به نتیجه رسیدن پروژه ها کارایی سر راست دارد به گونه کار و جنبش و شیوه کاری بر می گردد. سئو سایت از سه شیوه سپریدن می شود :

1- سئو کلاه سیاه (black hat SEO) :

سئو کلاه سیاه یگانه از انواع سئو است که با به کارگیری تکنیک ها و شیوه های غیر اصولی و غیر قانونی موجب بهبود رتبه سایت در کوتاهی مدت می شود. سئو کلاه سیاه برای رسیدن به رتبه های بالاتر، قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو را پایین پا می گذارد و به نوعی موتور جستجو را فریب می دهد. این طریق معمولا توسط افراد بی تجربه و سئو کارهای تازه کار کاربرد می شود. در این طریق نتایج خوب به سرعت کسب می شود اما هیچ تضمینی برای آن هستی ندارد و ممکن است هر لحظه گوگل متوجه دغلی شده و سایت را جریمه کند.

2- سئو کلاه سفید (white hat SEO) :

مشاور سئو چیست

سئو کلاه سفید احد از انواع سئو سایت است که با استفاده از تکنیک های مجاز و مطابق با استانداردهای گوگل، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد. نتیجه اخذ در سئو سفید موعد بر است ولی مهم این است که نتایج به دست آمده از راه سئو کلاه سفید، برپا و ماندگار است. متخصصین تقسیم سئو وب 24 بصورت کامل از روشهای کلاه سفید بهره‌گیری می کنند زیرا به دنبال کسب نتایج خوب و ماندگار برای مشتریان هستیم.نتایجی که به سئو کلاه سیاه توسط می آید دیر یا زود توسط گوگل معرفی شده و سایت متخلف به شدت جریمه خواهد شد.

3- سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) :

سئو کلاه خاکستری روشی میانی دو شیوه سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر نکوداشتن در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت بدست گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. منظور از استفاده از شیوه سئو خاکستری، رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو در مدت سررسید کوتاهی است.اگر اصول سئو خاکستری به راستی رعایت شود، در کوتاهی مدت و با صرفه جویی در هزینه، سایت می تواند به رتبه های بالا در نتایج جستجو دست یابد.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: